لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن , اتصالات پلی اتیلن و منهول پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن , اتصالات پلی اتیلن و منهول پلی اتیلن

دلایل استفاده از مواد خودرنگ پلی اتیلن

مروزه، استفاده از مواد پلی­ اتیلنی (PE) در شبکه‌ها و سیستم‌های آب­رسانی تحت فشار و گازرسانی رشد فزاینده‌­ای داشته است. طبیعی است این رشد چشم­گیر در صورتی دوام خواهد یافت که در گذشت زمان شاهد استفاده از فناوری­‌های جدید در تولید مواد اولیه، فرایند ساخت و روش­‌های اتصال این گونه لوله‌ها در صنعت آبرسانی و گازرسانی باشیم.

در راستای هدف فوق – با رویکرد مواد اولیه – شاهد تولید گونه‎های متفاوتی از پلی­ اتیلن بوده ­ایم که نسل سوم از این سیر رو به رشد، مواد PE100 می­باشند. این مواد از سال 1990 در اروپا به عنوان نوعی مناسب در صنعت لوله مطرح گردیده است. در این مقاله به این موضوع اشاره خواهیم کرد که چرا آمیزه­­ی (compound) پلی­ اتیلن انتخاب می­کنیم؟

روش استفاده از آمیزه­‌ی آماده PE

این روش در اروپا با موفقیت به کار برده شده است و منجر به نفوذ گسترده PE در صنایع آب­رسانی و گازرسانی گردیده است. به طوری که لوله­ های جدیدا نصب شده در صنایع گازرسانی حدود 100% و در صنایع آب­رسانی 70% ، از آمیزه­ های آماده تولید شده ­اند.

لوله ­های تولید شده در اروپا الزاماتی را رعایت می­کنند که به تولید لوله­ های با کیفیت با تمام خواص کلیدی برای داشتن عمر طولانی و بدون نشتی، منجر می­شود. این الزامات در استانداردهای ISO 4437 برای لوله­ های گاز وISO 4427 برای لوله­ های آب آورده شده است. درجه پراکنش دوده یکی از بخش­ های اساسی این استاندارد است.

این الزامات سخت­گیرانه هستند، بدین صورت که حداقل ضریب طراحی برای لوله­ های گاز 2 و برای لوله­ های آب 25/1 در نظر گرفته شده است. این کار، کیفیت زیاد لوله را در قیمتی معقول تضمین می­کند.


منبع و ادامه مطلب  دلایل استفاده از مواد خودرنگ سیاه پلی اتیلن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد