لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن , اتصالات پلی اتیلن و منهول پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن , اتصالات پلی اتیلن و منهول پلی اتیلن

تعریف اصطلاحات و کلمات کلیدی در علم اقتصاد

کمیابی :
 
یک کالا یا یک عامل تولید هنگامی کمیاب است که در قیمت صفر ، میزان تقاضا از عرضه آن تجاوز نماید.
 
انتخاب :
 
انسانها دارای خواسته های نامحدود، متعدد و متنوع هستند. اما چون در تأمین خواسته ها با کمیابی یعنی با محدودیت منابع و امکانات رو به رو می باشند، باید از بین خواسته های خود انتخاب کنند.
 
هزینه فرصت :
 
فرصت یا فایده ( یا درآمد ) از دست رفته بهترین انتخابی که می توانست به جای انتخاب مزبور با صرف همان مقدار منابع و زمان به کار رفته صورت گیرد.
 
تولید :
 
فرایندی است که در آن ، یک یا چند نهاده ( عوامل تولید ) جهت ایجاد یک یا چند ستاده ( کالا و خدمت ) به کار گرفته می شود.
 
عوامل تولید:
 
کار، سرمایه، مدیریت و منابع طبیعی که در جریان تولید به کار گرفته می شوند به عوامل تولید موسوم می باشند.
 
کار :
 
تلاش و کوششی که انسان در جریان تولید اعمال می کند.
 
سرمایه :
 
ماشین آلات، ساختمان و سایر تجهیزات مورد نیاز در جریان تولید.



متن کامل را از اینجا دانلود نمائید.


نکات جالب در فرآیند مدیریت

یکی از ویژگی‌های دوران معاصر، سرعت و شتابی است که زندگی و کار به خود گرفته است. براساس ویژگی‌های این دوره، حتی ادبیات، روزنامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی نیز تغییراتی کرده ‌است. به عبارت دیگر در حوزه داستان‌نویسی، پس از رمان‌های چند جلدی دهه‌های نخست قرن بیستم، شاهد ظهور داستان‌های مینی مالیستی و کوتاه هستیم، در حوزه روزنامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی هم، خبرنویسی و ارائه اطلاعات با کمترین حجم و بیشترین اطلاعات از پیامدهای روزگار معاصر است.

در این ارتباط، ۱۶۰ نکته کاربردی و اجرایی در مدیریت را برای مطالعه مدیران، سرپرستان و کلیه افرادی که به طور مستقیم با انسانها سروکار دارند، ارائه کرده‌ایم که می‌تواند چکیده دهها کتاب و اثر علمی مدیریتی در این خصوص باشد .

۱- در انجام کارها روی شیوه‌ای خاص تأکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاه‌تر و بهتری شما را به مقصد برساند .

۲- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تأمین می‌شود، می‌توان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد .


متن کامل را از اینجا دانلود نمائید.

قوانین نامگذاری در کسب و کار و محصولات

شاید با دیدن عنوان این مقاله از خودتان بپرسید وقتی که هدف کسب ، کسب و افزایش سودآوری از طریق فروش محصولات است  دیگر دلیل یک نامگذاری قانونمند چه می تواند باشد؟ آیا یک نامگذاری قانونمند و استاندارد در فروش ما تاثیرخواهد داشت؟

پاسخ کاملاً مثبت است! نام های خوب بیشتر می فروشند، سهم بازار بیشتری به دست می آورند؛ در خاطر مصرف کننده باقی می مانند و شانس کسب پیروزی نهایی در بازار برایشان به مراتب بیشتر از نام های تکراری، غیر استاندارد و پیش و پا افتاده و یا پیچیده است. نام های غیر اصولی محکوم به فنا هستند!

امروزه قوانین بازاریابی بسیار بیشتر از زمان گذشته بازبینی و اصلاح شده است و بسیاری از اشتباهات قدیمی آن دیگر تکرار نمی شود، اما در کشوری همچو ایران که بازاریابی در حد کتاب های ترجمه شده و تشریفات بروز می کند با همان راهکارها و تکنیک های قدیمی انجام می شود. حال آنکه اگر شما در چنین فضایی که اغلب رقبایتان هرگز به فکر انجام یک عملیات واقعی و سنجیده بازاریابی نیستند، هوشمندانه گام بردارید، پیروزِ میدان نبردِ بازار خواهید بود.

در گذشته کشورهای صنعتی- که قریب به اتفاق شرکت های ایرانی در زمان فعلی مانند آنها فکر می کنند- گمان می کردند که با افزایش توانمندی نیروهای فروشنده، گسترش کانال های فروش و سرعت در تحویل محصول به مشتری می توانند سهم بازار بیشتری به دست بیاورند و البته این طرز تفکر کاملاً صحیح بود. اما پس از مدتی صاحبان مشاغل دریافتند که این چرخه محصول نمی تواند قدرت رقابتی پایداری برای ایشان به دست بیاورد...


متن کامل را از اینجا دانلود نمائید.

پروژه های آبرسانی به روستاهای رفسنجان 70 درصدپیشرفت فیزیکی دارد

علی نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگذاری مهر با اشاره به آغازعملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای "اودرج و ده تک" در شهرستان رفسنجان اظهار داشت: این پروژه شامل حفر و تجهیز چاه، اجرای خط برق و بیش از 10 کیلومتر خط انتقال و همچنین دو باب ایستگاه پمپاژ و احداث مخزن ذخیره و اصلاح شبکه داخلی بوده است.

وی افزود: از محل اعتبارات سال 90 حفر و تجهیز چاه و احداث خط برق و مخزن در حال انجام است.

نظری از تقدیر مسئولین محلی از عملکرد آبفار روستای در خصوص این پروژه نیز خبر داد و اظهار داشت: این دو روستا 780 نفر جمعیت داشته که با اتمام پروژه از آب آشامیدنی سالم برخوردار باشند.


مشروح خبر را از اینجا مطالعه نمائید.

اجرای 9 طرح مطالعات فاضلاب روستایی در استان مرکزی



فاضلاب روستاییعلی صفر حیدری با اعلام این خبردر گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی به منظور گسترش شبکه دفع بهداشتی فاضلاب 9 طرح مطالعاتی در روستاهای استان مرکزی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی یادآور شد: برای اجرای کامل 9 طرح مطالعاتی فوق به اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: در حال حاضر در  2 روستای راونج شهرستان دلیجان و روستای ابراهیم آباد شهرستان اراک به علت بالا بون سطح آب زیر زمینی و وجود بافت سنگی، سیستم جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب به دو روش هوادهی گسترده و بیوشفت انجام شده است.

حیدری افزود: با اجرای سیستم جمع آوری و دفع بهداشتیفاضلاب در دو روستای مذکور جمعیتی بالغ بر 2500 نفر از مزایای این طرح بهره مند شده اند.


برای مطالعه متن کامل به وب سایت پارس اتیلن کیش مراجعه نمائید.

مقایسه لوله پلی اتیلن و لوله‌های کربن استیل

شرایط بسترسازی

شرایط بستر در مورد لوله های فولادلوله پلی اتیلنی بسیار مهمتر از لوله پلی اتیلن می‌باشد. بستر مناسب برای کنترل اعوجاج که تنها معیار طراحی لوله های فولادی در مقابل بارهای خارجی است مورد نیاز است. استاندارد کارگذاری لوله های فولادی بیان می‌دارد که بستر لوله آماده سازی گردد. بنابراین خاک اطراف لوله باید بقدری فشرده باشد که نیروهای جانبی را به صورت کاملاً یکنواخت به لوله اعمال ننماید. همچنین خاک بایستی عاری از هرگونه مواد آلی باشد. کف بستر باید مسطح و عاری از سنگ‌های بزرگ و کلوخه باشد چون این سنگ‌ها باعث کاهش استحکام در اثر ایجاد سایش و خراش لوله می‌گردند. لازم به یادآوریست بسیاری از این تمهیدات در عمل فراهم نمی‌گردد. برعکس بدلیل استحکام ذاتی لوله های پلی اتیلن کف مسطح بدون خاک‌ریزی یا کف مسطح با خاک ریزی سبک برای بسیاری از کاربردها در مورد لوله های پلی اتیلن کافی است. هرچند عدم رعایت این توع ترانشه گذاری نیز مشکلی برای لوله های پلی اتیلن فراهم نمی نماید .