لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن , اتصالات پلی اتیلن و منهول پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن , اتصالات پلی اتیلن و منهول پلی اتیلن

سپتیک تانک چیست ؟

سپتیک تانک یک واحد پیش تصفیه است که باعث کاهش بار آلودگی فاضلاب به میزان 30-25 درصد می شود. سپتیک تانک ساده ترین و پر کاربردترین واحد مورد استفاده در تصفیه فاضلاب به ویژه فاضلاب های بهداشتی - انسانی است.

سپتیک تانک مخزنی است که در آن فاضلاب به کمک فرایندهایی از قبیل ته نشینی، شناور سازی و بیولوژیکی تصفیه می گردد. فرآیندهای فیزیکی و بیولوژیکی اصلی ترین فرآیندهایی هستند که در سپتیک تانک باعث تصفیه فاضلاب می‌شوند. این فرآیندها عمدتا شامل ته نشینی، شناورسازی و فرآیندهای بی هوازی بیولوژیکی بوده که هرکدام بخشی از بار آلودگی را کاهش می دهند. 

سپتیک تانک ها بطور گسترده ای در واحدهای مسکونی و ویلایی، مجتمع های مسکونی و اداری، کارگاه های عمرانی و ساختمانی، کارخانجات تولیدی و صنعتی، هتل ها، رستوران ها، و مجتمع های تفریحی و ورزشی استفاده می شود.

مقاوم سازی لوله های پلی اتیلن در برابر تخریب توسط جوندگان (موش)

در سال های اخیر و پس از استفاده از لوله های پلی اتیلن در شبکه های مختلف آب و گاز کشور، مواردی مبنی بر ایجاد خسارت بر این لوله ها در برخی استان ها مشاهده گردید و پس از تحقیق، علت صدمه دیدن لوله های پلی اتیلن، برخی جوندگان (موش،موریانه) تشخیص داده شده اند.

این تخریب و تهاجم بسته به شرایط اقلیمی که لوله های پلی اتیلن در آن به کار گرفته می شود، متفاوت است. در واقع، جوندگان نه تنها بعلت استفاده از آب موجود در لوله های آبرسانی، بلکه به علت طعم مطلوب محصولات پلیمری نیز به سمت لوله های پلی اتیلنی جذب می شوند. در شرایط خاص کاربرد  به عنوان لوله های انتقال آب در برخی موارد حساس، میزان این تهاجم بسیار خطرناک بوده و می تواند سبب وقوع حوادث جبران ناپذیری شود.

به علت ایجاد چنین مشکلاتی در لوله های پلی اتیلن مصرفی در شبکه های انتقال آب و فاضلاب و با عنایت به گستردگی این شبکه ها در کشور، رفع معضل صدمه دیدن لوله ها توسط جوندگان در استان های مختلف کشور از اهمیت و الویت بالایی برخوردار می باشد.

برای حل این مشکل، یکی از ساده ترین راه ها برای لوله های در حال استفاده، بهینه سازی خاک اطراف لوله به روش های مختلف از جمله استفاده از موانع فیزیکی مانند توری و سنگریزه می باشد، اما بهتر آن است که از ابتدا و در حین تولید بتوان در جهت عدم آسیب پذیری لوله های پلی اتیلن در برابر عوامل خارجی نظیر جوندگان، گامی علمی برداشت و لوله هایی مقاوم در برابر این عوامل مخرب خارجی را تولید نمود.